2005-08-29

barnen är inskolade och klara

och jag fattar inte att semstern är över.....har varit i Norge, Oslo (dyrt, dyrt kursen är inte rolig den heller ) men vädret var ju suveränt. 27 grader och underbart somrigt var det. Norge är ett kul land och skrämmande på samma gång. Så mycket droger i Oslo. Folk som är utslagna och hemlösa . I Norge som är dem klämkäckas hemvist.
Tog tåget med barnen vilket jag trodde i min enfald att det skulle funka... dem kunde få röra på sig....vilket dem gjorde med besked. Dem sprang fram och tillbaka som vettvillingar. Frågade en tjej varför hon inte var gift ....? Tiggde choklad utav en tjej ifrån HOng Kong. Lärde amerikaner svenska ord såsom stuga fågel kossa bil vilket amerikanerna verkade uppskatta mer än jag... Dem var törstiga pinkenödiga sugna på nåt hela tiden... tror Ni att jag fick läsa någonting i lugn och ro? Knappast jag var den där tjatiga mamman utan pli på sina barn .
PÅ ditresan hade jag gjort iordning lite smörgåsar och dricka som åtnjöts innan tåget ens hade lämnat perrongen . Vad händer nu frågade tösen? Är det långt kvar mamma? Ja vad säger man?

Inga kommentarer: