2005-07-14

I färgaffären en helt vanlig dag

Imorgon fredag igen ....ta mig tusan det är snart fredag igen...veckodagarna bara rusar iväg och jag får inget större gjort. Köpte provfärg -tallört? En pissljusgul färg och inte alls grönt som man kunde tro; vi ska måla fasad och det är jobbigt värre man ska ju se färgen i minst 10 års tid. Låt oss säga att det är ett trist uppdrag att välja färg. Och han i färg affären ska vi inte tala om , vilken jävla kuf. Inte alls serviceminded. Tuggar på nåt, lite lätt bögigt ( har inget emot bögar men försöker få er att förstå hur karln uppför sig)
-Ja den är väldigt ljus......den färgen.... Hallå ge mig förslag pisshuvud det måste ju finnas standardfärger för huskulörer ; och mycket riktigt fick jag hittat en väg med en massa olika kulörer...kunde inte tjommen sagt till mig att gå och kolla på väggen? Nä bara står där och smaskar och vi snackar lätt 50 år eller över...
Jag har buffalovingar i ugnen...och det börjar lukta gott....kanske klara nu?

Inga kommentarer: