2005-12-16

freitag igen och jag ska pipa nicht pippa

till Oslo.....jag ska bevista min brorsöners namngivningspartaj. Ska bli svensk roligt att träffa guttera och deras ljuvliga storasyster. Jag älskar dem barnen. Konstigt att man kan älska någon annans barn. Men så är det. Jag blir varm i hjärtat av bara tanken.... Det ska bli kosligt att träffa hela tjocka norska släkten som man fått på köpet, liksom. Helt annan värld. Precis som på film . När det var brorsdotterns namngivningsfest så var det blomsterarrangemang a la Hollywood. En kvartett spelade i trädgården. Tjänstefolk..... Det kändes far out alltså... och så jag en helt vanlig dönicke...som handlar kläder på HM och äter kalvsylta.

Och gissa vem som faktiskt följde med på skogspromenaden imorse. Ja den innepinkande kattfan . Hon var precis som vanligt igen. Glad och skuttandes följde hon med hela tiden. Men det finns ju dem där uppåt faserna i depressioner och sen bär det iväg neråt igen..

Inga kommentarer: