2007-06-27

Loppisar hör sommaren till


Efter att ha besökt Cornelias härliga blogg så tänkte jag att i sommar då ska jag minsann försöka hinna med så många loppisar jag bara kan.
Visst är sommarauktioner och loppisar ett riktigt sommarnöje ! Den dära känslan som gör en nöjd hela vägen hem och varje gång man tittar på fyndet. Nackdel med loppisar är oftast make samt barnen man har i släptåg...deras himlande blickar och ojanden kan vilken mamma som helst få lite lätt panik. Jag måste skynda mig- Åh titta där - den skulle jag vilja ha ! Hinner inte . Hinner inte.
Mitt tips är ta med dig bästaste vänninan , mamma eller varför inte grannen och ut och gör fynd i sommar ! Jag ska kolla efter en stege (låta klängväxter klättra upp på) och tavelramar....och det dära som jag inte visste jag behövde .... ni vet vad jag pratar om eller hur?.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Sökte på betongprojekt och så kom jag hit. :) Hur gick det med sakerna du gjorde? Loppisar hör verkligen sommaren till. Tack för länkarna!

Anonym sa...

Jeg finder altid noget på loppemarkedet, som jeg ikke vidste jeg behøvede :-). Til august vil jeg forsøge mig med nogle svenske "loppis" og køre en tur over sundet til Sverige/skåne - det er 19 km fra hvor jeg bor.Det bliver noget dyrt loppis fordi jeg skal betale broaftgift, men jeg vil forsøge at finde nogle veninder. Såkan vi dele udgifterne...

::fina:: sa...

Åh jag håller med, lider också av loppisabstinens och inte blev det bättre efter hennes och ditt inlägg ;-) Jag jobbar nästa vecka också men efter det har jag fem tomma veckor som jag vill fylla med loppisar! Måste göra någon slgas förteckning över alla ställen man vill besöka, tror jag. Jag hoppas du får tag på en stege, själv är jag ute efter en nätt liten byrå, en fin våg och så trälådor förstås. Åh vad jag längtar!

Anonym sa...

Ohhh ja!!! Det är hemskt mycket saker man inte vet att man behöver. *s*

JULIEK sa...

Åja loppis er så roligt så. Har faktisk aldrig varit på auktion, så det måste jag prova nån gång : )

Tankevågor sa...

Jag älskar både loppis och sommarauktioner! Det är så roligt att göra fynd och visst vet jag vad du menar.....tänk att man inte visste att det var "en sån man alltid behövt" ;-)

Sommarkram till dig!

Anonym sa...

Men TACK för länkarna!!! Dom behövde jag verkligen!

Anonym sa...

Jag älskar att gå på loppis! Mycket av barnens saker är fyndade på snåna och jag gillar att rota bland prylar! :)
Auktioner gillar jag också, även om jag måste ha med någon som vågar bjuda! *s*

Kram Stina

Anonym sa...

Åh, jag håller verkligen med. Auktioner på sommaren är verkligen kul. Men det gäller att hitta guldkornen.

Lycka till och hoppas att du fyndar.
Kram M

Lena sa...

Tusen hjertelig takk for gaven jeg fikk av deg :) Så utrolig fin og koselig...og helt perfekt. Ønsker deg en riktig deilig sommer videre *stor klem*

Cornelias Corner sa...

Förteckning vore jättebra, som Tabergstösen skrev! Om någon gör en så glöm inte att lägg ut den på bloggen!!! Jag vill också ha en stege..en att sätta mot väggen som hylla...

Anonym sa...

Jag har aldrig varit på auktion :( Skulle vilja gå på sån och på loppis! Alla verkar ju göra fynd och jag vill inte bli utan ;)
Kram!