2008-03-27

Nu är väl ändå våren på väg !



Jag hittade i mataffären julrosor för 49:- stycket´vilket är rena rama fyndet . Jag har en förkärlek för just julrosor pioner och rosor. Och sen är det något speciellt med limegröna växter i mina ögon. Tycker det är så vackert i rabatten. Så fort snön har smält ska jag trycka ner mina vackra julrosor . Men vart ? Det är den stora frågan. Jag hade den stora (o)turen att få hem mina beställda fröer i förrgår och vi pratar om säkert 20 påsar...Har aldrig köpt så många påsar i hela mitt liv på en och samma gång...Har jag berättat att jag har en frölåda med säkert minst 20 påsar som ligger och väntar på att hamna i jorden ... Så nu har jag dubbelt så många och så lite tid....eller ?
Handlar det om prioritering? Vi får väl se vilka som hamnar i jorden i år...
Ha nu en härlig helg för det ska jag ha bland mina fröpåsar och drömmar !

5 kommentarer:

Tankevågor sa...

Fröpåsar är verkligen ett vårtecken! Har du stor trädgård så att du kommer att få plats med allt?

Kram

Nina sa...

Londongirl: JÄTTESTOR trädgård i mina ögon....det ända som fanns när vi flyttade in var kirskål och krikonträd...

Supermamman sa...

Åh! Tack för påminnelsen! Tänkte att jag skulle så lite frön med barnen nu i helgen :)Något enkelt som garanterat kommer upp trots mina extremt ogröna fingrar, har du några bra tips?
Kram!

::fina:: sa...

Åh jag gillar också fröpåsar, det är så fantastiskt att det blir tjusiga blommor av de där så smulorna :-) Alltid lika spännande!
Tack för hälsningen hos mig, du var snabb, det är bra :-) Kul att du tycker så mycket om Kokos att du kan tänka dig en till, det värmer! Nu är tävlingen uppe, lycka till!
~Josefine

Anna sa...

Kära nån vilken söt blogg du har! Hit kommer jag definitivt igen! Du är ju en ordentlig (!) lantlolla! Jag lägger till dig på min inspirationslista om det är ok?