2006-09-21

När jag blir stor ska jag bli trädgårdsmästare!


Bara namnet låter ju underbart om du jämför med tandtekniker? Måste vara ett underbart jobb helt enkelt. Ute på dagarna och påta och planera . Precis min melodi . Hur kommer det sig att jag då blev en kontorsråtta?
Jag älskar verkligen blomster och att se saker och ting växa. Men just nu som det ser ut i mitt liv orkar jag ingenting med trädgård. Jag vill verkligen ha en lummig romantisk trädgård med både grodor och humlor.
Och fattar Ni att dem tänker skjuta tjyvräven? Jag vill inte det . Han har väl rättigheter han ock? En dojja mer eller mindre har väl inte någon dött av? Grannen var ute med bössan och jakthunden....hoppas räven kom undan....

5 kommentarer:

vero sa...

Skjuta räv? Vaddå? Har det varit nån räv framme och norpat någons sko?? Hoppas rävstackarn klarar sig...rävar växer ju inte på trän numera!

JULIEK sa...

Trædgårdsmæstare ja, det hadde varit något. Jag har alltid jobbat med mennesker, nu er jag less på det och vil faktisk jobba med planter.
Er det inte synd at vi alltid skal skjuta och drepe levende varelser. Inte konstig jag inte orkar ett jobb med mennesker mer : (

Anonym sa...

Att jobba med blommor och levande växter är superkul. Har gjort det i sommar några veckor och vill verkligen jättegärna fortsätta med det. FAst egentligen är jag utbildat mediepedagog och förväntas jobba med människor och teknik.... Blommor och människor är mycket roligare. :-)
//V

Nina sa...

vero: räven har snott lite skor ifrån oss och grannen på verandan...
julie: gör det börja med plantor istället ;O)
vildangel: blommor är tysta också :=)

Det Mörka Hotet sa...

En del av "problematiken" är väl att man inte alltid kan ha trädgården som man själv vill utan tar hänsyn till omgivningen.

Nej, mer skogstomt och mindre trädgårdsarbete är nog min melodi.

Samuel