2007-05-03

Mina husdjur kommer dofta gryta!


Jag är inte stormförtjust att plocka fästingar på våra husdjur och alla dessa medel på apoteket som kostar multum och är skadliga både för barn och djur. Läste att hundar har blivit lite konstiga efter användning av vissa medel....men så hittade jag en blandning ska absolut ska prövas och då kan ju barnen krama odjuret Frasse utan att jag behöver vara orolig både för barn och hund . Ska nog duscha katterna också !


Recept påt fästingmedel bestående av:
5 vitlöksklyftor,1 burk timjan och en liter vatten.
Pressa vitlöken och blanda ihop med timjan och vatten koka ca 5 minuter, sila av låt kallna. Häll upp i en duschflaska, förvaras kallt. Hållbarhetstid ca en månad. Spraya hunden var annan var tredje dag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

hmm, det där måste jag nog testa - det kan ju vara väldigt effektivt... Fast doften av vitlök skrämmer nog bort fler än fästingarna tror jag. ;)

Nina sa...

vildängel: asg ja men det är kanske är värt det ...en burk timjan och lite vitlök kostnad max 15:- . Kostar ju runt 130 :- X2 doser till katt och håller c:a 3 veckor...

JULIEK sa...

Haha ja dom kommer at dofta ja. Vil gjerne høre hur det funker : )

Anonym sa...

Låter farligt ju...ja, att hunden ska lukta gryta;-)

Kram Mams

Anonym sa...

Haha! Den var för bra för att inte prova!