2008-09-17

Jag är inte så duktig

Jisses vad kallt det har blivit. Som tur är hittade jag mina vantar i bilen och den har flitits använts under hundpromenaderna idag ! Jag är istort behov av en ny jacka eller kappa som är varm . Jag behöver en jacka som är bra i väder och vind och oftast är sådana jackor sällan snyggt till lite finare kläder såsom kjol och dylikt.
Inte för att jag använder kjol men jag kanske vill någon dag :=D



Alla bilder ifrån Frosta Design

Var inte korgarna söta ? man kan liksom köpa ett virkpaket med nål,garn och beskrivning . Perfekt present till sig själv egentligen. Mer info hittar du hos Frosta Design
Jag blev så himla sugen på att sticka idag när det var så himla kallt på jobbet . Jag vill ha en lång snygg halsduk i någon härlig färg eller rent utav färger. Fast egentligen vill jag ha en poncho men det kan inte jag göra - jag rentutav stinker när det gäller stickning men en halsduk borde jag mäkta med tror jag..Får bege mig till garnaffären imorgon...
Nu ska jag ta en kopp te och njuta av kvällen framför tv:n...

kram på er !

11 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj! Jag njuter av den höga luften och att kunna andas ordentligt. Blir lite grinig när jag måste vara inomhus. Nu är grävaren här, ni måste komma förbi och titta! KRAMAR

Desirée sa...

Ja, jag kan också känna för att sticka ibland - fast jag inte kan. Men en Åremössa kanske? Det kan alla sticka. Tror jag..=) Ha en bra dag - många kramar!

Unknown sa...

Skönt med hög och klar luft!!!!
Man kan andas igen.
Ja se virka och sticka det är inget för mig..... Kass!

Snälla lilla loppan maila mig ang träffen. Behöver din adress och tel nr...
Du kan väl följa med även om budgeten är spräckt. Då får du göra som jag bara njuta och samla inspiration. Träffa glada och härliga tjejer kan väl aldrig vara fel
Kramisar Jeanette

S sa...

Virka... jisses, säger jag bara! ;)
Dottern fingervirkar i långa rader, det får räcka! *s*

Jag älskar hösten!
Och sommaren, vintern och våren... är en sån som tycker att allt är bäst när det är "nytt", sen lessnar jag och vill vidare i kalendern! :)

Kram Stina

Kathys Home sa...

Ja, de såg riktigt roliga ut de där stickpaketen..jag är inget vidare jag heller men en halsduk har jag åstadkommit iaf....skulle vilja göra fina sockor meen njae..tror inte jag vågar. Ha en skön helg..//kat

My Lovely Home sa...

Hej ja sticka en liten tröja till vovven också vet jag, och till hönorna=) lova mig att jag får se efter bilder på det hi hi! ja visst är det lustigt att man inte kan somna om,är det så att företagares hjärnor börjar arbeta så fort man slår upp ögonen, min gör i varjefall det på högvarv!!! idag är jag bjuden på fest 30 plus 30 fest, vi har ingen barnvakt så isåfall får jag gå ensam och jag kan inte bestämma mig om jag ska gå el inte? trevlig helg på dig kram Johanna (saknat dig också)

Monolilith sa...

Vilka mysiga virkade grejer Frosta har! Man blir nästan lite inspirerad att försöka sig på något sådant där...men bara nästan,hihi. Fina var de i alla fall!
Ja,fy tusan vad kyligt det blivit! Det känns inte så länge sedan det var sommar man kunde bada ute, tycker jag.
Fast nu går det ju mot den mysiga julen :)
Kram på dig!

Tankevågor sa...

Ja jisses vad kallt det är! de två senaste åren har jag badat i slutet av september ute vid ön....skulle inte drömma om det i år ens.

Jag kan bara sticka halsdukar för jag kan inte svänga när man stickar så det blir bara såna. Men det är roligt och ibland blir det en ny.

Lägg in en bild om du hittar något härligt garn!
Kramar från mig

cicci sa...

Halloj

Såg att du bestämt dig för att åka med, jippi!
Jag försöker ordna lite samåkning med vita ranunkler marie men vi åker ner redan på fredag förmiddag, är det möjligt för dig?
Hoppas allt är bra annars, själv är jag trött...
kramisar

Anonym sa...

Vilka söta små saker! Jag skulle inte tacka nej till att vara lite händig och kunna både virka och sticka.
Jag är också jättetrött av det här vädret, men det brukar gå över när snön kommer. Kram

Anonym sa...

33429