2008-09-07

Vi är barnvakter



Har ni sett vem som vi är barnvakter till ? Just det lilla Alfons har flyttat hem till oss (i ett halvårs tid) Mattens hans bor i London och det är lång "karantän" (rabiesspruta ) innan kissen får beträda engelska myllan.. Absolut ingen som matte hade frågat förbarmade över lilla Alfonso ovh vips hamnade han hos oss. Så det kan gå när haspen inte är på... Han är så mjuk och timid att vår Hebbe verkar vara värsting jämförelsevis . Alfons tuffar väl till sig när han har bott in sig ordentligt hoppas jag .... eller så kanske han blir som han umgås - och då har vi 2 illbattingar :=D .
Nu är det soffan som hägrar ; vi syns ladies !

11 kommentarer:

S sa...

Ååå, så mysigt!
Tänk då får du säkert gosa hur mycket du vill! *blink*
(inte bara när maken vill alltså! *asg* Eller barnen såklart! *s*)

Kram!

Anonym sa...

öh kissan mummu, hur många skall ni ha innan det är nog.he he
samson

Anonym sa...

Hihi, vad söt!
Du.. jag har skapat en blogg till, en för min odling, kanske något för maken?! Kolla in hos mig så hittar du länk. KRAM

Desirée sa...

Vad roligt att Hebbe fått en kompis. Eller? Det är inte alla katter som gillar det, de vill vara ensam kung på täppan.

Ja, mina ägg har de färgerna som syns på bilden! Araucanan lägger turkosa ägg. De mossgröna äggen är en hönan en korsning mellan araucana och maran. Kram!

Unknown sa...

Tänk såååå underbart det är att ha riktiga vänner!

Det tycker nog misse också. Kan tänka mig att blir jätte bortskämd under sin tillvaro i ert hem.

Mjauuuuuu
Kramisar Jeanette

Monolilith sa...

Viken liten söting ni fått in under ert tak... :) Katter är helt underbara varelser!
Själv har jag fått blogg-torka...har inte gjort några inlägg eller kommentarer på många herrans dar nu...men inspirationen kanske kommer med den vackra hösten! =)
Förresten, kommer du att få in "Jul-boken" från Jeanne d Arc Living?
Kram på dig!

Monolilith sa...

Låter bra! Det ser jag fram emot :)
Kram

JULIEK sa...

Næmen for en søtnos som ni er barnvakter før. Blir vel jættesvårt at skiljas vid nær det har gått ett halvt år.

Anonym sa...

Var e du? Jag har ringt flera gånger både till mobil och hem men ingen svarar..snyft! Jag får en leverans i helgen av något som kanske kan intressera damen... eller snarare gubben kanske? Ring maj san!

Mollys Hus sa...

Lilla snuffegrisen :) Tur att han fick bo hos er och att katterna funkade ihop. Ha en go helg!

junhe sa...

vilken fin ljusstake du visar i förra inlägget!!! ha dt gott/ kram junhe