2009-03-08

Gullefjun



Olle och Svea har inga problem med att det snöar ute ; tvärtom det kan finnas godsaker och det tackar man inte nej till. Svea är den mest pratiga hönan i hela hönshuset och den som kommer fram och undrar lite ur det står till. Hon kacklar hej vilt och jag får nästan säga till henne att knipa näbb emellan varven.
Olle och Svea är mina favoriter i hönshuset - dem gör som dem vill och skiter fullständigt i tuppen (det finns 3 stycken varav 1 är herre på täppan).
Dem går först ut ur hönshuset och är sist in och svansar verkligen inte efter någon tupp inte. Mina små gullefjun som blivit stora damer....

9 kommentarer:

Linda Färnevik sa...

Visst är det härligt att se dem spatsera omkring ute på gården, de små liven!

Hur går det annars, går affärerna någe bättre? Jag är sjukskriven 1½ vecka till, och knaprar flitigt på mina tabletter...

kram

Desirée sa...

Vilken fin bild! Underbara djur du har =)

S sa...

Snö?
*hahahhaa*

Nja, gumsan, inte direkt va? ;)

Söta djur har du! Önskar att jag bodde lite mer på landet ibland...

Kram
ps. Ska kanske sätta in en bild så du får se SNÖ! *blink*

Tankevågor sa...

Jag såg inte heller snön på bilden...;-)
Men så fina dina pullor är och katten också!!!
Här VRÄKER det ner! Hönsen som vi har i vår skola ville inte ens gå ut i hönsgården idag. De skulle behövt skidor på fötterna.

Anonym sa...

Funkar det bra med både lösgående katter och hönor? Vi funderar på hur vår lille jägare kommer att bete sig den dagen vi får hönor till gården. Kram

Kathys Home sa...

Gud så mysigt det måste vara med höns...skulle gärna vilja ha det faktisk tror jag nämnt det förr men blir så sugen när jag ser och hör om någon som har hönapönor..//kram kat

JULIEK sa...

Så gulliga....men katten ser inte ut til at tycka så mycke om snøen : )

Linda Färnevik sa...

Klart jag har munkrecept här på bloggen, kika här: http://storaaleberg.blogspot.com/search?q=munkar Och det var fint att se dig också, du kändes upplivad trots elände! kram

Linda Färnevik sa...

Låtsas?! hm... =)