2006-05-30

tisdagar innebär skämskurs för matte

Supernanny önskas hitåt eller en Dr. Phil. Jag har fått 2 omöjliga barn + ett stycke hund. Jag går givetvis klanderfri för jag är så genomgod och behärskad (ja ja förnekelse men vem är det jag lurar) och ädel mor. Jag framstår som Moder Theresa visst. Jag är en elak och gapig mor när det vill sig riktigt illa. -HAR DU PACKAT GYMPAPÅSEN? HAR DU BORSTAT TÄNDERNA? och till svar får man att man är en dummerjöns? Jag en dummerjöns? Har blivit kallat både för det ena och lite annat också. Men gränsen går vid dummerjöns. Och vem lär dem alla konstiga ord?
Inser lite senare att det är visst jag som säger sådana uttryck och det är Stisses fel. Det är han som är familjens dummerjöns och inte jag. Han kan gå fot men vill inte och då var han visst en dummerjöns. Ops. Jag får skärpa till mig . Han är ju ingen dummerjöns utan min lilla håriga odjur. Fåntratt då?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Moahahaha! "Jag blir gaaalen!" är ett uttryck som mina barn ofta säger... Jag har ingen aning var dom har fått det ifrån:-O

Hoppas att det gick bra för pink-Stisse idag!
Kram!

Nina sa...

Mams: Stisse skötte sig klanderfritt. * i kanten
byme: Tjenare tjenare limpan.

Snäckan sa...

Skicka mig din e-mail så ska du få se...
snackansdagar@hotmail.com