2006-03-02

Jo tack jag vet hur det känns

att heta Brad Pitt & Angelina Jolie . Man är bevakad dygnet runt. Blir förföljd när jag går på toa , viker tvätt och andra tråkiga hushållsuppgifter som inte behöver nämnas. När jag äter (middag) då är det som värst. Ögon som stirrar på en hela tiden . Vart jag än går så är hunden där! Vilar kräket aldrig? Och han nu tar sig en välbehövlig paus så sover han med den ena örat/ögat på spaning . Ifall det skulle hända något kul? Det är inte kul att tömma diskmaskinen och råka trampa ihjäl honom var och en varannan gång. Och vad är detta med att jaga bilar? Jag efterlyser en slapp hund som inte vaknar även om himlen skulle ramla ner? Finns det några sådana? Jag har förstetjing!

5 kommentarer:

... sa...

Hmmm...vad e det för en innepissande byracka du har nu då? jag har hört att ju större lufsigare hund desto mer sover de, ca 18 timmar/dygn. Så pigg och alert som din hund tycks vara skulle man gissa på en Jack Russell...de vill vara med ÖVERALLT!

Hur pass på landet bor du? Jag också stadsbo ursprungligen och tycker att min nya Håla på 30.000 invånare är på tok för liten.

Nina sa...

jepp en jack russel kille på 5 månader. Pinkandet sker allt mer sällan inomhus nuförtiden.... och vi bor mitt ute in the middle of nowhere, liksom bakom guds rygg...2 mil till närmsta (största) stad och vi snackar 5.000 invånare.. 5 mil till Borås och då kan vi shoppa igen...

Anonym sa...

Förstår dig!!
Hjälp ;) jag har också fått en rastlös vandrare i huset, men den är inte liten- vi har 2 och den andra är hur lugn som helst...
Dessutom ska den nya alltid puffa på en med nosen- och, ja- det är en vallhund...
(Om jag fått bestämma hade det blivit en annan ras(blandning) men...)

... sa...

Hahahaha....nu ser jag ju att du t.o.m har en bild på gullegrisen! Den missade jag faktist innan , jag bara gissade rakt ut vad det var för ras! Vilken träff!
Jag har haft en sådan! De går knappt att trötta ut! men det är den underbaraste hund du kan ha om du har orken till det!

Nina sa...

jag älskar fanskapet trots allt sattyg han hittar på. men han är en urtyp av jack russel, lättlärd energi till tusen och vill vara med överallt. men hallo följa med in på toaletten? finns gränser på sällskapet eller hur?