2006-01-22

Hillary Clintons Chocolate Chip Cookies


det här receptet har tydligen vunnit pris och jag har haft det i min ägo i evigheter....kom på att jag var lite sugen på något äckelgott och insåg till min förtvivlan att shit ingen jävla farinsocker och då slog det mig att det var evinnerligheter sen jag drack en Irish Coffee = farinsocker. Så nu är jag sugen på saker som jag inte har eller kan få . Jävla skit inga kakor eller sprit. Livet stinker just nu...

Här är iallafall receptet ifall någon har alla ingredienser hemmavid just nu :

125 gram mörk blockchoklad
2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
1 kryddmått salt
75 gram margarin eller smör
1/2 dl socker
1 1/2 dl farinsocker
1/2 tsk vaniljsocker
1 ägg
2 dl havregryn

Sätt ugnen på 175 . Hacka chokladen. Blanda mjöl, bakpulver och salt.

Rör fett, socker, farin och vaniljsocker ljust och poröst. Rör i ägget. Blanda ner mjölblandning och havregryn. Blanda sist i chokladhacket.

Använd 2 skedar och klicka ut smeten på plåtar med bakplåtspapper på.
Grädda i 8-10 min. Låt kakorna svalna på plåten - lägg senare på ett galler. Förvaras i tät burk.

Enjoy!

3 kommentarer:

Malin sa...

Låter smarrigt.. Får prova..
Jag har nog allt hemma..

Malin sa...

Japp så har man testat.. Ur smarrigt!!!!

Nina sa...

vad kul att ni vågar testa! jag är dålig på testa nya grejor...bättring ska ske..